Friday, October 13, 2006

Raar weer hier! Afgelopen maandag heb ik bij Bob (een van mijn medestudenten, die die 34 jaar in het leger heeft gezeten) nog in de tuin gezeten voor Thanksgiving, en nu is het maar een graad of 8, met veel wind...In Zuid-Oost Ontario is zelfs sprake van een sneeuwstorm, maar daar hebben we hier gelukkig geen last van. Gisteren was helemaal raar: het werd naar mate de dag vorderde steeds kouder...rare ervaring! Het Thanksgiving diner maandag was erg leuk, het was fijn om weer even van de campus te zijn en gewoon bij iemand in een echt huis te zijn, en het was super om een echt Canadian Thanksgiving diner mee te maken, met pompoensoep, kalkoen, cranberries, aardappelpuree, sweet potatoes, en voor toe pompoentaart. Bovendien hebben ze bij Bob drie katten en drie honden (twee katten van hun dochter die net naar Schotland is vertrokken om haar PhD te gaan doen en twee honden van hun zoon die op het moment niet voldoende ruimte heeft, dus eigenlijk hebben ze maar 1 kat en 1 hond, maar goed), dus ik heb de hele avond gezellig met een poes op schoot gezeten!
Verder heb ik het deze week heel erg druk gehad, ik moest dinsdag een statistiek opdracht inleveren, woensdag een paper voor economie en gisteren een abstract voor de research design paper die ik moet schrijven. Ik maak echt dagen van half acht 's ochtends tot een uur of elf 's avonds...Mijn begeleider heeft me nogmaals welkom geheten in 'Grad School the North-American way!' Maar goed, tot nu toe weet ik het hoofd aardig boven water te houden, in tegenstelling tot sommige van mijn classmates, die nu al allerlei dingen te laat in leveren. Maar het is wel vermoeiend zeg! Volgens mijn begeleider is het eerste jaar het ergste, en wordt het daarna beter...we zullen zien!
Nu ben ik op zoek naar literatuur voor mij research design paper, ik heb vanmiddag een bespreking met een van mijn medestudenten, met wie ik misschien een co-authored paper ga schrijven over failed-states en de invloed van non-state actors. Want ja, naast al het gewone coursework worden we ook nog geacht aan publicaties, conferenties etc. te gaan denken. Ze houden je hier wel bezig!
Vanavond ga ik naar Pennywise met de kaartjes die ik van Zuidwester en V6 heb gekregen, samen met Anne, dat meisje dat ik die ene avond op de roeiclub heb leren kennen. Ik vind het wel fijn dat ik af en toe ook nog wat anders heb dan alleen maar werk, anders zou ik denk ik echt een beetje te eenzijdig bezig zijn! Helaas gaat het met hardlopen iets minder, mijn knie is weer moeilijk aan het doen. Doe braaf mijn oefeningen, maar hij heeft er toch echt geen zin in... :S
Wat ik wel mis zijn de dameskletserijen, ik kom er steeds meer achter dat mannen (hier?) echt een ander soort communicatie hebben...en aangezien ik de meeste tijd toch met die mannen uit mijn klas opgescheept zit, begin ik een enorme zin te krijgen in gewoon een domme damesavond, met iets meer dan alleen maar politieke debatten en american football/baseball/ijshockey verhalen! Ik ben naast al mijn werk dan ook een soort spoedcursus 'canadian politics' aan het proberen te doen door zo veel mogelijk over de politiek hier te lezen op internet, want nu heb ik de helft van de tijd echt geen flauw benul waar de discussies over gaan...en het zou fijn zijn als ik ze in ieder geval kon volgen, maar gewoon eens lekker over domme dingen kunnen kletsen zou soms ook wel fijn zijn. Moet maar snel zoiets organiseren zodra Chrissy hier is, haha!
Nou ik moest maar weer eens verder met mijn 'exploratory research' voor mijn research design paper, anders heb ik mijn collega vanmiddag niks te melden, en dat kan natuurlijk niet... ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home