Sunday, September 03, 2006

Update

Zo, ik ben er. Na al het afscheid nemen was het nu ook wel tijd om te gaan. De reis verliep uiteindelijk allemaal goed, maar erg soepel was het niet. Het begon al met 2 uur vertraging op Schiphol omdat de een of andere routine-check aan het vliegtuig bij vertrek in Toronto niet was uitgevoerd en dat nu dus in Amsterdam moest gebeuren. Vervolgens kwam er nog eens een half uur bij omdat toen we er bijna waren bleek dat een van de landingsbanen in Toronto was gesloten vanwege een vliegtuig dat een stuk uit de landingsbaan had geschraapt. Leuk rondjes gecirkeld boven Toronto dus. Helaas had ik toen van de 4 uur die ik eigenlijk in Toronto zou hebben nog maar anderhalf over, en ik moest nog mijn study permit van de immigratiedienst krijgen, mijn koffers ophalen bij de bagageband, meenemen door de douane, ergens anders weer inleveren en naar mijn vliegtuig rennen. Van het geplande 'even wat eten' kwam dus niet zo veel terecht... Gelukkig was de immigratiedienst uitermate vriendelijk en kreeg ik zelfs meteen een study permit voor twee jaar (ook al is mijn beurs voor het tweede jaar afhankelijk van mijn resultaten in het eerste jaar), dus dat viel allemaal mee.
Aangekomen in Ottawa kwamen mijn koffers natuurlijk als laatste aan (maar gelukkig waren ze er ondanks alle vertragingen wel gewoon), en nadat ik me gemeld had bij de Carleton University Airport Pickup Service kon ik wederom gaan zitten wachten op een busje dat me naar de universiteit zou brengen. Dat duurde ook nog eens een dik uur, dus ik was pas om half twaalf 's nachts (en voor mijn biologische klok om half zes 's morgens) eindelijk op mijn kamer. Mijn huisgenote was er niet, er lag een briefje dat ze als het goed is vanmiddag terug komt, dus ik ben benieuwd. Nadat ik de drang om meteen mijn koffers helemaal uit te pakken had bedwongen, heb ik even gedoucht en ben ik gaan slapen. Vanmorgen even een internetkabel gekocht en uitgevonden hoe de telefoon nou eigenlijk werkt, zodat ik Sean kon bellen, en nu zo meteen naar Ikea (wat volgens hem een drama gaat worden omdat het in dit weekend vanwege het begin van het schooljaar altijd chaos is...). Klinkt erg...maar ik heb toch echt beddegoed nodig!

1 Comments:

At 5:49 AM, Blogger Vincent said...

Fijn dat je goed bent aangekomen!
Ach volgens de meeste mensen is IKEA altijd een ramp. Diep ademhalen en je er doorheen slaan!

 

Post a Comment

<< Home