Friday, September 22, 2006

Vrijdag al weer....waar blijft de tijd? ;-) Pas drie weken hier, en toch voelt het al als een eeuwigheid. Zal wel komen door alle drukte... Met alle input die ik hier dagelijks krijg wordt mijn hoofd behoorlijk moe, helemaal omdat voor mij niet alleen het nieuwe academische programma een uitdaging vormt, maar ook omdat ik zo veel nieuwe indrukken heb de hele tijd...Hardlopen en yoga zijn dan ook twee welkome (en bijna noodzakelijke) fysieke tegenwichten! Voor de roeiers die dit lezen en aan wie ik het nog niet verteld had: ik heb besloten om de roeiclub voorlopig maar even niet te doen, het zou me heel erg veel (reis)tijd kosten en daarom zou het waarschijnlijk alleen maar stress opleveren in plaats van ontspannend werken. Zodra ik in de lente ergens anders naar toe verhuis wordt het waarschijnlijk wel weer een optie, dus ik zie dan wel verder.
Erg drukke week gehad. Zo druk in mijn hoofd dat allerlei praktische zaken niet helemaal lopen zoals ik wil: ik laat dozen waspoeder vallen, vergeet voortdurend dingen mee te nemen zodat ik voor bijna alles twee keer moet lopen, ik knoei olijfolie op mijn kleren bij het koken, en doe flesjes water half open in mijn tas, vergeet delen van artikelen te kopieren, laat stapels papier vallen en ben voortdurend op zoek naar mijn sleutels, portemonnee, horloge en wat dies meer zei... Ik begin te begrijpen waar het hele 'verstrooide professor' idee vandaan komt haha!
De colleges zijn erg uitdagend, maar wel leuk. Ik ben gelukkig niet de enige die er een beetje 'overwhelmed' door is, ik krijg zelfs het idee dat al die kerels hier het eigenlijk wel prettig vinden dat er een vrouw is die dat af en toe gewoon openlijk toegeeft...daardoor is er in ieder geval nog niet heel erg een sfeer van tegen elkaar opbieden en stoer doen. Kan ik tenminste op die manier toch ook nog iets bijdragen haha! Mijn statistiek professor bleek dinsdag te denken dat ik een enorme statistiek kennis heb, hij had in mijn dossier gezien dat ik in Aber research training had gedaan met daarin het vak 'data collection and analysis', en hij ging er vanuit dat dat wel allemaal statistiek geweest zou zijn...nou zat er wel een deel SPSS in, maar ik vrees nu toch wel een beetje dat zijn verwachtingen wat al te hoog gespannen gaan zijn. Maar goed, ik ga gewoon mijn best doen, we zien wel wat er van komt!
Donderdag kreeg ik het eerste interview dat ik als Research Assistant zal moeten gaan transcriberen. Ik heb er net naar geluisterd, en gelukkig is het in ieder geval een interessant interview. Ben benieuwd of ik daar over twee weken nog zo over denk, haha!
Gisteravond samen met mijn huisgenootje, haar vriend en nog een meisje van onze 'floor' een 'haunted walk' gedaan, oftewel een wandeling door Ottawa met allerlei spookverhalen. Was wel erg leuk, er spoken hier nogal wat geesten haha! We gaan dit waarschijnlijk met Halloween nog een keer doen, dan schijnen ze echt spectaculaire dingen te doen, dus ik ben benieuwd! Toen we thuiskwamen was Grey's Anatomy op tv, gisteren was hier de premiere van de nieuwe serie. Wel een beetje jammer dat bleek dat wij in Nederland een seizoen achterlopen...(of misschien heb ik de laatste afleveringen allemaal gemist...?), maar Amaya (huisgenootje) en ik hebben ons wel vermaakt. Vanavond komt Andrea (dat andere meisje van onze floor) hier eten en dan gaan we daarna de stad in om de verjaardag van Craig (een of andere engineer die we bij de boatcruise hebben leren kennen) te vieren. Volgens Amaya viert hij het verder helemaal niet, wel een beetje raar dat er dan drie meisjes die hij pas 1 keer gezien heeft voor een feestje voor hem zorgen...maar goed, het zal vast wel gezellig worden!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home