Tuesday, September 05, 2006

dus....ik dacht rustig te kunnen beginnen... :-S

Nou als ik al gedacht had dat ze hier rustig zouden beginnen, dan kan ik dat idee nu zeker van tafel vegen: er ligt nu een stapel kopieën van zo'n tweehonderd pagina's op mijn tafel, te lezen voor donderdagmorgen half twaalf. En dat is pas voor 1 vak... Ach ja, ik werd door mijn begeleider dan ook met een sarcastisch lachje hartelijk welkom geheten tot het leven van de PhD student.
Vandaag begonnen met allerlei adminstratieve zaken: een collegekaart, een verzekering, een bankrekening (waar ik dan weer apart een afspraak voor moest maken, dus moet ik morgen nog een keer naar de bank), boeken, collegeblokken; heel leuk allemaal! Gelukkig kon ik me nu wel gewoon registreren voor alle vakken die ik dit semester moet volgen, dus dat is gelukkig allemaal geregeld.
Vanmiddag dan de PhD orientatie, waar ik eindelijk ook de rest eens zag. Ik ben inderdaad de enige vrouw, wat me toch een beetje een raar gevoel gaf. Er is een Amerikaan met een luchtmachtachtergrond, en een oorspronkelijke Duitser die nu al vier jaar in Canada woont, de rest is Canadees. Een is iets bij de marine, een ander een gepensioneerd legerofficier, verder is iedereen zo'n beetje van mijn leeftijd. Ik bleek gelukkig op geen stukken na de enige die micro en macroeconomie had moeten doen, een iemand had het pas vorige week afgemaakt, dus dan had ik mijn planning toch goed op orde!
Na een heleboel verhalen over hoe goed de school is, dat het toch zo'n goed programma is etc. etc. en een hoop uitleg over administratieve zaken, kregen we een praatje met onze begeleiders. Die van mij begon meteen een heel verhaal over waar ik allemaal aan moest denken bij mijn ideeën voor een proefschrift, dus dat kan ik nu allemaal lekker verwerken. Gelukkig hoeft dat voorstel niet volgende week ingeleverd te worden...Hij was wel erg aardig, en we hebben naast alle adminstratieve zaken ook een hele tijd gewoon gepraat over leven in Canada, plannen voor na mijn PhD, dus dat was leuk.
Verder nog met twee anderen even alle literatuur voor deze week gekopieerd, dat kopiëren voor die vakken gaat nog een behoorlijke smak geld kosten! Dit was al 9 dollar, en dit was nog maar één college voor één vak... :S
Maar goed, word net door onze floor residence fellow geroepen dat we 'floor meeting' hebben van de vijfde verdieping Leeds House, zie ik alle anderen hier op de gang ook eens...

1 Comments:

At 11:04 PM, Blogger Vincent said...

Pfff! Dat is wel een harde landing! Maar aan de andere kant misschien ook wel fijn: heb je geen tijd om heimwee te hebben en zo. Sterkte!

 

Post a Comment

<< Home