Saturday, October 14, 2006

Pennywise!

Dus, nou moet ik mijn dames (en V6) toch echt even iets vragen: hadden jullie toen jullie deze kaartjes kochten enig idee waar jullie me naar toe stuurden??? ;-) Of dachten jullie dat ik stiekem eigenlijk een keiharde hardcore punkrocker ben? Voor degenen die dit lezen die nu geen enkel idee hebben waar dit over gaat: ik had als afscheidskado van Zuidwester en V6 twee kaartjes gekregen om samen met iemand naar een concert van Pennywise (old school southern california punkrock) te gaan.
Ik had echt het idee dat ik terug was in mij middelbare schooltijd: toen hadden we ook van die pogo-ende aggressieve rock in het jeugdcentrum van Hoogeveen haha! Voelde me weer helemaal jong, al heb ik nu wel een beetje een gehoorbeschadiging...mijn oren tuiten nog (10 uur na afloop...)!!!
Dat gezegd hebbende, het was wel leuk! Ik ben samen met Anne gegaan, een meisje dat ik op die ene avond dat ik bij de roeivereniging was, heb leren kennen en met wie ik het goed kan vinden. We zijn eerst wat gaan eten in een pub en toen we aankwamen, bleek dat de eerste band eigenlijk al afgelopen was, er bleken drie bands in de preact te zitten! Nadat we veilig een plekje op een van de twee balkons hadden gevonden (Anne begreep eigenlijk niet waarom, maar dat werd haar later wel duidelijk), hebben we de tweede band wel helemaal meegekregen. Dat was Ignite, en die waren super! Keihard, maar wel melodieus. Op zoek naar de ingang van de "capital music hall" had ik al een stel kerels uit een camper zien komen, en toen had ik al gedacht: goh die zien er uit als een band...nou dat bleek te kloppen, want dat was dus Ignite. Best coole muziek, met een hoop links politieke motieven (samen te vatten in 'fuck the system', 'fuck George W fuckface Bush' en 'revolution!!'). Anne begreep na de eerste noten waarom we boven wilden staan, de 'pit' werd meteen duidelijk zichtbaar. Ze heeft haar ogen uitgekeken, want ook al kende ze Pennywise een beetje, dit fenomeen had ze nog nooit gezien.
Na Ignite kwam er nog een band 'Circle Jerks', die we allebei een stuk minder vonden, voornamelijk een hoop geschreeuw, en eigenlijk gewoon een stelletje oude kerels (Zanger met ongeveer een halve meter rasta haar, maar op zijn hoofd erg duidelijk kalend) die niet van ophouden weten. Beetje de Stones, maar dan nog zieliger haha! ;)
En toen om kwart voor elf, was het eindelijk de beurt aan Pennywise. Het publiek werd helemaal gek, en de security ook, toen er een kerel al crowdsurfend (ja, dat was ook hier verboden, maar in zo'n publiek houdt natuurlijk niemand zich daaraan), vooraan kwam en vervolgens een sprong naar het podium waagde, werd hij zeer hardhandig afgevoerd. De muziek was cool, echt van die 'boos op de hele wereld puber muziek'. Ouderwetse punkrock, ik voelde me echt weer jong, en moest steeds denken aan Rutger Brouwer (de enige echte diehard punkrocker die bij mij in de klas zat en die altijd probeerde om op schoolfeesten samen met een vriend ook te gaan ppogo-en) haha! Wat wel opviel: ze speelden een uurtje, hielden op en het publiek vertrok gewoon. Niks geen toegift en het publiek rekende daar ook niet op...typisch.
Na het concert hebben we een half uur in de rij gestaan om onze jassen op te halen, waarbij een of andere vage kerel de hele tijd geprobeerd heeft om een zoen van ons op zijn wang te krijgen, erg vaag, maar wel vermakelijk. Anne vond het allemaal super, dus we hebben ons erg goed vermaakt.
Almetal dus een geslaagde avond, al hoop ik wel dat die fluit nog weg trekt uit mijn oren, want ik word er een heel klein beetje gek van! Zuidwester en V6: bedankt, het was een superkado!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home