Thursday, December 21, 2006

nu echt klaar

Zo, nu is het echt klaar. Gisteren laatste tentamen gehad, van dat undergrad economie vak. Voorbereiding was niet bepaald ideaal dankzij een verkoudheid waar vanaf maandag ook nog eens buikgriep bij kwam (en ik HAAT buikgriep), en het is ook niet echt leuk om met buikkramp tentamen te zitten maken (gelukkig was ik niet misselijk meer), maar ik wilde er gewoon van af zijn, dus heb ik het gewoon gemaakt. Ondanks dit alles zal ik het wel gehaald hebben, het was geen al te moeilijk tentamen, dus het zal allemaal wel weer goedkomen. Ik voel me vandaag gelukkig ook weer een stuk beter, geen buikpijn meer, dus dat is wel fijn.
Ik kreeg ook mijn cijfer van die andere twee vakken die ik gedaan heb, research design en econometrie, terug, weliswaar samengevoegd tot één cijfer (burocratie is hier echt gigantisch!!), maar ik had een A (het hoogste dat je hier kunt halen is een A+) dus daar ben ik erg blij mee. Had ik heel eerlijk gezegd na dat econometrie tentamen niet meer verwacht. Ik weet alleen dat Roy en Martin een A- hadden, van de rest weet ik het niet (hoezo competitief?! ;) ), maar ik geloof dat ik het wel goed gedaan heb dus, en ben erg tevreden.
Afgelopen zondag (voordat ik buikgriep kreeg) ben ik met Anne naar de National Art Gallery geweest, twee tentoonstellingen van Canadese kunstenaars, Clarence Gagnon en Edwin Holgate. Was erg leuk. We werden de hele tijd gevolgd door een stel bewakers, waarvan er een paar zelfs kwamen vragen of we het naar ons zin hadden en het museum leuk vonden, en we vroegen ons al af waarom dat toch was...totdat ik me van het Bonnefanten Museum herinnerde dat de bewakers daar dat ook deden als er jonge vrouwen rondliepen, trekt namelijk nogal de aandacht in een kunstmuseum, waar de gemiddelde leeftijd van de bezoekers meestal zo rond de 60 ligt... ;). Erg grappig! Daarna zijn Anne en haar vriend Eric hier (d.w.z. in Martin's huis) komen eten, ze waren erg onder de indruk van mijn risotto, en het was erg gezellig. Toen ik maandag dan ook ziek wakker werd met buikgriep, was ik eerst nogal bang dat ik ze misschien een voedselvergiftiging had aangedaan, maar gelukkig zijn zij niet ziek geworden, dus het moet echt een of ander virus geweest zijn...
Vorige week donderdag was ik bij een meisje wezen kijken naar haar kamer waar zij in februari uit gaat, en dat klikte heel erg goed (al neem ik de kamer niet, heb gewoon geen zin om weer terug te moeten naar gedeelde keukens enzo), dus ze nodigde me meteen uit voor haar verjaardagsfeestje van afgelopen zaterdag. Dat was erg leuk, heb weer een hoop nieuwe mensen leren kennen, dus dat was erg cool!
Afgelopen zaterdag heb ik ook een apartement gevonden, dus daar ben ik ook wel blij mee. Het is maar voor 4 maanden, maar in ieder geval ben ik dan wel weer onder de pannen, het is niet duur, gemeubileerd, en het is er licht en schoon, dus ben er wel blij mee. De huisbaas is erg aardig (ze wonen zelf in hetzelfde huis), er is ruimte om mijn fiets te stallen, en er zijn wasmachines, dus ik ben dik tevreden. Ik kan er per 1 januari in, dus dan sluit alles ook nog eens mooi op elkaar aan (Martin komt 2 januari terug). Zal toch wel blij zijn als ik een eigen stekkie heb, en ik weet nu (na twee weken in het apartement van Martin) dat ik wat er verder ook gebeurd nooit in een kelderapartement wil wonen. Word er echt ongelukkig van als ik niet gewoon naar buiten kan kijken!
Maar goed, ik ga zo maar eens richting universiteit, laatste dingen inpakken en kamer schoonmaken, zodat dat in ieder geval allemaal klaar is. Mocht ik jullie niet meer spreken voor de kerst: Zalig kerstfeest!!!

1 Comments:

At 8:02 AM, Blogger Vincent said...

Gefeliciteerd met de kamer!
A's verwachtte ik natuurlijk sowieso van je ;-).
Fijne kerst en er komt weer een mail jouw kant op!

 

Post a Comment

<< Home