Friday, June 15, 2007

Washington en een picknick






Al weer meer dan een maand verder...ben niet zo'n trouwe blogger geloof ik...Wel weer veel gebeurd, dat wel. Ben afgelopen week in Washington DC geweest voor het Summer Symposium van Women in International Security. Dat was supercool, maar heel erg vermoeiend, we hadden van 's morgens acht uur tot 's avonds negen uur programma. Erg intensief, maar ik heb erg veel geleerd, en bovendien was het erg leuk om eens een stel vrouwen tegen te komen die in dezelfde dingen als ik geinteresseerd zijn.

Hierboven de foto van alle dames op de trappen van een van de bijgebouwen van Capitol Hill. Er waren 32 mensen, uit 16 verschillende landen, wat een erg divers beeld van veiligheidsstudies gaf, en het programma bestond uit inhoudelijke presentaties, persoonlijke ontwikkelingsworkshops, recepties (zodat we konden netwerken) en presentaties van papers van studenten. Erg goeie tijd gehad. Helaas niet zo veel gezien van Washington, maar dat komt dan nog wel een andere keer! :)

Op de terugweg was er een enorme onweersbui boven Washington, en Air Canada had z'n vlucht gecancelled, dus zat ik vast in Washington. Helaas zaten er heel veel mensen vast in Washington, dus was het erg lastig om nog een hotel te vinden. Ik was samen met een vrouw uit Montreal die ook dankzij air canada was gestrand aan het hotels bellen gegaan, en zij kreeg zo waar van Best Western te horen dat er nog kamers waren. Toen ze naar het adres en telefoon nummer vroeg kregen we wel een wat rare area code, vond ik, maar ik heb nog twee keer gevraagd of dit echt Dulles, bij Washington DC was, en dat werd tot twee keer toe bevestigd. We stappen in een taxi, de taxichauffeur kijkt naar het adres en zegt: daar heb ik nog nooit van gehoord, ik bel ze wel even. Blijkt het een hotel in Oregon te zijn!!! Stelletje sukkels! Wij weer terugbellen, krijg ik eerst te horen dat ik na de annuleringsdeadline bel, dus dat ik gewoon moet betalen. Ik ben gelukkig rustig gebleven (die andere mevrouw niet) en nadat ik uiteindelijk een manager te pakken had gekregen aan wie ik de hele situatie kon uitleggen kon ik zonder kosten alsnog annuleren. Die andere mevrouw werd onwijs pissig en begon een heel verhaal van het is jullie fout en daar moet ik niet voor hoeven te betalen, en die moet nu een officieel klachtenformulier indienen voordat ze het terugkrijgt... Ja, Amerika op z'n best...
Gelukkig bedacht ik me toen ineens dat ik allemaal businesscards had gekregen van mensen op het symposium die in Washington wonen, dus heb ik die gebeld, en een daarvan woonde vlakbij het vliegveld, en daar mocht ik toen gelukkig slapen. Dat scheelde wel, want verder bleek de volgende dag dat er een hele hoop mensen op het vliegveld hadden moeten overnachten...

Dag later dan gepland kwam ik dus in Ottawa aan, en ben vervolgens de hele dag bezig geweest om achter de feiten aan te rennen en alles wat ik die dag gepland had ofwel te verschuiven ofwel sneller te doen...

Het is hier nu super warm, het Canadese klimaat is er echt een van extremen! Graad of 32, en erg vochtig, niet ideaal dus. Maar wel lekker om te gaan picknicken, dus gisteravond samen met Ward (voor degenen die dat nog niet wisten, Ward is sinds iets minder dan vier maanden mijn vriend) allerlei kazen, stokbrood, fruit, etc. gekocht en bij de watervallen in de rivier gaan zitten. Ondanks de verbeten aanval op mijn blote benen van de gehele muggenpopulatie ter plaatse was het erg lekker om zo buiten te zitten! Hieronder nogal suffe foto van ons beiden, en dan nog een die nog suffer is... Ja, het was gezellig haha!!


Duuuuussss....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home