Saturday, March 31, 2007

misschien dan toch echt lente??

Ha, wat een fantastisch weer vandaag! Zonnig, graad of acht, bijna geen wind...beter kan het niet! Het kanaal begint weer vloeibaar te worden, de sneeuw is gesmolten, de kinderen van de huisbaas spelen al de hele dag in de tuin: het lijkt erop dat het dan toch echt lente aan het worden is...Al heb ik ook horror verhalen gehoord over sneeuw in mei...dus we zullen zien of ik wederom te vroeg juich haha!

En dan is het semester ook nog eens over, gisteren laatste tentamen gehad (Economics of Conflict, nogal een blackout, maar ik kan dat vak al bijna niet meer niet halen, dus het zal wel goed komen, er is ook nog een take-home deel van dat tentamen waarmee ik het cijfer nog wat kan opkrikken), dus eindelijk tijd voor de was, de afwas, stofzuigen, schoonmaken, boodschappen en meer van dat soort gedoe...heerlijk, kom er helemaal van bij! De afgelopen week was nogal hectisch, eerst een fikse griep, toen een presentatie en toen ook nog dat tentamen, dus ik ben wel toe aan even wat rust en andere dingen!

Natuurlijk is er nog wel dat comprehensive exam in mei ergens, maar dit weekend mag ik het even rustig aan doen, qua studie dan. Want ik moet wel op zoek (al weer) naar nieuwe woonruimte, en daar was het door alle drukte nog even niet zo erg van gekomen. Oh en dan is er nog mijn research assistantship, wat deze week ook wel wat aandacht zal behoeven...

Gisteravond lekker uit eten geweest (thais), en daarna film gekeken, 'Little Miss Sunshine', duidelijk een aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft (he, Vincent: Sufjan Stevens zit zelfs in de soundtrack! ;) ). Helaas had een van mijn buurvrouwen zichzelf buiten gesloten, dus die belde me om half een 's nachts uit mijn bed...muts. Dat is nou al de derde keer...hoe moeilijk kan het zijn om aan je sleutels te denken???

Oh, die lezing van Marjanne de Kwaasteniet van het ministerie van Buitenlandse Zaken was erg leuk. Dat kwam niet zozeer door haar verhaal (wat nogal standaard was, en waar ik een vraag over stelde die haar volkomen verbaasde), maar meer door het feit dat ik daar binnenloop, en Niels van der Bijl zie zitten, een oud-collega uit Groningen. Die werkt tegenwoordig voor BZ op de EU-VS en EU-Canada relaties-desk, en was dus mee als secondant. Echt te grappig. Zijn ogen vielen zowat uit zijn hoofd (en de mijne ook haha). De wereld is toch inderdaad wel klein blijkt maar weer!

Nou mijn afwas roept me vanuit de keuken toe, dus ik ga maar weer eens ff verder met mijn huishoudelijke werkzaamheden op therapeutische basis. En dan nog ff lekker van het weer genieten! :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home