Saturday, May 05, 2007

Vrijheid! (en dat op bevrijdingsdag)

Ha! Vrijheid!!! Na vijf weken keihard studeren en twee dagen hel, ben ik nu voor de zomer verlost van alle studie activiteiten (in ieder geval wat betreft stressig gestudeer voor tentamens). Dat take-home was echt verschrikkelijk, niet zozeer omdat de vragen enorm moeilijk waren, maar meer omdat drie essays van 8 pagina's in 30 uur bijna niet te doen is. Dat werkt enorm frustrerend, want je schrijft zinnen waar je totaal niet tevreden over bent, maar je hebt ook geen tijd om ze te herschrijven, en dus lag het niveau van mijn antwoorden ver onder mijn normale standaard. En daar kan ik natuurlijk dan weer heel slecht tegen, dus toen ik donderdag avond om half elf mijn eerste antwoord nog eens doorlas raakte ik zo gedemotiveerd dat ik eerst maar eens een paar uur ben gaan slapen. Om drie uur 's morgens (nou ja, 's nachts) weer opgestaan en alles afgemaakt, toen uiteraard nog een uurtje ruzie gemaakt met mijn printer, maar alles op tijd in kunnen leveren... Eerst een uur nodig gehad om uit het dal te komen van het gevoel dat het natuurlijk toch allemaal wel niet goed genoeg zou zijn, maar bier en een hamburger in de zon op een terras met de anderen zorgde ervoor dat ik redelijk snel de lol in het leven weer zag. We hadden met vijf man een studiegroep gehouden, drie keer per week twee uur, en met z'n allen een heel boek met samenvattingen, aantekeningen etc. gemaakt (222 pagina's bij elkaar). Dat heeft mij (en de rest) er echt doorheen gesleept, en het was dan ook wel een heel voldaan gevoel om met z'n allen op dat terras te hangen!
Inmiddels ben ik ook verhuisd, en het nieuwe appartement is echt fantastisch! Het is licht (om de een of andere reden is dat heel belangrijk voor mij), ruim, en heel erg mooi omdat het zo oud is. En het voelt eigenlijk ook wel heel goed om nu ergens te zijn waar ik gewoon een tijd kan blijven, dat rondgetrek krijg je toch wel heel erg zat van. Als ik de batterijoplader van mijn fototoestel gevonden heb, zal ik wat foto's maken en hier op zetten.
De verhuizing voegde nog een hoop stress toe aan mijn toch al hoge stresslevels, maar nu heb ik eindelijk de tijd om mijn dozen uit te gaan pakken, een bed, boekenkast etc. uit te gaan zoeken (nu ligt alles, inclusief matras op de vloer), en een beetje tot rust te komen, mijn verjaardag te vieren, en dan naar Nederland te vliegen! :)

Oh ja, mijn nieuwe telefoonnummer is: + 1 613 232 8426

0 Comments:

Post a Comment

<< Home